Törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 89/2012. 634/1992. sz. módosított Fogyasztóvédelmi Törvény (továbbiakban: Tvt.) és azokra a fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: Áruk) vonatkozik, amelyeknél a Vevő kellékszavatossági joga érvényesül. a jótállási időszak alatt (a továbbiakban: „Reklamáció”).
Fogyasztó az a személy, aki vállalkozási tevékenysége körén kívül vagy hivatása önálló ellátásának körén kívül vállalkozóval szerződést köt, vagy vele más módon üzletet köt.
Eladó Ing. Roman Škorňák, székhelye: K Nadjezdu 2, 720 00 Ostrava - Hrabová, Csehország, személyi azonosítószám / IČO /: 654 75 054, adóazonosító szám / DIČ /: CZ7106165550, bejegyezve a város cégjegyzékébe. Ostrava. Ing. Roman Škorňák olyan személy, aki a szerződés megkötése és teljesítése során üzleti vagy egyéb vállalkozói tevékenysége körében jár el. Az a vállalkozó, aki közvetlenül vagy más vállalkozókon keresztül a Vevőt termékeket szállít vagy szolgáltatásokat nyújt. Webáruházunk
vásárlója vagy a Fogyasztó Vásárló, vagy az a Vevő, aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor üzleti vagy egyéb vállalkozási tevékenysége körében jár el.
Az eladó az átvételkor válaszol a fogyasztónak, hogy a terméknek hibája nincs. Az eladó különösen azért felelős a fogyasztó felé, hogy abban az időben, amikor a fogyasztó átvette,
Ha a termék nem rendelkezik a fenti tulajdonságokkal, a Fogyasztó kérheti új, hibátlan termék kiszállítását is, kivéve, ha ez a hiba jellegéből adódóan aránytalan, de ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a fogyasztó csak az alkatrész cseréjét kérheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől.
Ha azonban ez a hiba jellegéből adódóan aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül kijavítható, a fogyasztónak joga van a hiba térítésmentes kijavításához.
A Fogyasztónak joga van javítható hiba esetén is új terméket szállítani vagy alkatrészt kicserélni, ha a hiba kijavítás utáni megismétlődése, vagy nagyobb számú hiba miatt a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. Ebben az esetben a fogyasztót is megilleti a szerződéstől való elállás joga.
Ha a fogyasztó nem áll el a szerződéstől, vagy nem él új termék hibamentes átadására, alkatrész cseréjére, vagy a termék kijavítására vonatkozó jogával, indokolt árengedményt kérhet. A fogyasztót akkor is méltányos árengedmény illeti meg, ha az eladó az új terméket hibátlanul nem tud kiszállítani, annak alkatrészét kicserélni vagy a terméket kijavítani, továbbá ha az eladó a helyzetet ésszerű időn belül nem orvosolja, vagy a jogorvoslat megszervezése azt okozná. a fogyasztó jelentős nehézségeket okoz.
Nem illeti meg a hibás teljesítés joga a vevőt, ha a vevő a dolog átvétele előtt tudta, hogy a dolognak hibája van, vagy a hibát maga okozta.
A fogyasztó a fogyasztási cikken előforduló hibára vonatkozó jogát az átvételtől számított huszonnégy hónapon belül jogosult gyakorolni. Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül nyilvánvalóvá válik, a termék az átvétel időpontjában hibásnak minősül.
A jótállási idő az Áru Ügyfél általi átvételével kezdődik. A szavatossági idő Fogyasztó Vásárló esetében 24 hónap, de a szerződés megkötésekor és teljesítésekor vállalkozása vagy egyéb vállalkozói tevékenysége körében eljáró Vevő esetében a jótállási idő mindössze 12 hónap. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, ameddig az Áru garanciális javítás alatt állt. Az Áru cseréje esetén új jótállási időszak kezdődik.
Az eladó meghibásodásokért való felelőssége nem vonatkozik a rendeltetésszerű használatból eredő kopásra. A ruhák, cipők és egyéb divatos kiegészítők szokásos használata például a rögzítőcsapok, utazási és rögzítési mechanizmusok (cipzár, csatok, kapcsok, hurkok) kopása vagy sérülése. Az eladó meghibásodási felelőssége nem terjed ki a mechanizmusok hibás, nem megfelelő vagy erős rögzítéséből, zárásából, nyitásából adódó sérülésekre, azaz a cipő nem megfelelő csúsztatása következtében elszakadt öltések, elcsúszás vagy anyagszakadás, stb. , a bőrcipők gyors száradása a fűtésnél, a rendszeres tisztítás és bőrvédőfelszereléssel történő kenés be nem tartása stb. Ha az ilyen hibát nem jelentették be és nem jelentették az eladónak haladéktalanul azt követően, hogy a vásárló átvette a rendelést (azaz az áru átvételkor történő vásárló általi ellenőrzésével), úgy tekintendő, hogy a hibát a nem rendeltetésszerű használat ill. ez egy normál használatú dolog elhasználódása.
Továbbá az eladó hibafelelőssége nem vonatkozik az alacsonyabb áron eladott árukra olyan hibáért, amelyre alacsonyabb áron állapodtak meg, használt termékre pedig olyan hibára, amely megfelel annak a használatnak vagy kopásnak, amely az átvételkor volt. a vevő által, vagy ha ez a tétel természetéből következik.
Az Eladó a Fogyasztó kérésére köteles a fogyasztónak a hibás teljesítésből eredő kötelezettségeiről a jogszabályban meghatározott mértékben írásbeli igazolást (jótállási jegy) adni. Ha a dolog jellege ezt lehetővé teszi, akkor a jótállási jegy helyett elegendő az adatokat tartalmazó vásárlást igazoló bizonylatot (számla) kiállítani a Vevőnek, amelynek jótállási jegyként kell tartalmaznia az adatokat. A jótállási jegynek tartalmaznia kell az Eladó vezeték- és vezetéknevét, az Eladó nevét vagy cégnevét, igazolványszámát, székhelyét, ha jogi személy, illetőleg lakhelyét, ha természetes személy. A törvényben előírtnál hosszabb jótállás biztosítása esetén az Eladó a jótállási jegyben rögzíti a garancia meghosszabbításának feltételeit és mértékét.
A fogyasztó a törvényben meghatározott minden esetben jogosult a szerződéstől elállni. Az elállás az Eladóval szemben attól a pillanattól hatályos, amikor a Vevő a szerződéstől való elállási nyilatkozatát átadja részére, amennyiben minden szükséges jogszabályi feltétel fennáll. A szerződéstől való elállás esetén a szerződés kezdettől fogva eláll, és a felek kötelesek visszaküldeni mindazt, amit annak alapján nyújtottak. A szerződéstől a kellékszavatossági felelősségből eredő jogok gyakorlása miatti elállása esetén a Vevő az Eladó által nyújtott teljesítést csak az adott helyzetben objektíven lehetséges mértékben téríti vissza.
Abban az esetben, ha a Vevő az Áru garanciális javítása céljából gyakorolja az áru hibáinak javítással és a jótállási jegyen szereplő elhárításának követelésére vonatkozó jogát, a kijelölt vállalkozó nem az Eladó, akinek székhelye vagy helye van. üzlethelyisége az Eladónál vagy a Vevőhöz közelebbi helyen van Vevő a jótállási jegyben megjelölt vállalkozónál gyakorolja a garanciális javítási jogát. Ez az információ abban a dokumentumban található, amely a jótállási jegyet helyettesíti.
A Vevő jogosult garanciális javítást kérni hivatalos szervizben, melynek listája az Áru dokumentációjához mellékelve van, vagy azt a Vevő kérésére az Eladó közli.
A reklamációt, ideértve a hiánypótlást is, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 30 napon belül rendezni kell.a Reklamáció keltétől, kivéve, ha az Eladó és a Vevő hosszabb időtartamban állapodik meg. Ezen időszak lejárta után a Vevőt ugyanazok a jogok illetik meg, mintha lényeges szerződésszegésről lenne szó.
A reklamáció rendezésének határideje szünetel, ha az eladó nem kapta meg a reklamáció rendezéséhez szükséges összes dokumentumot (árurészek, egyéb iratok stb.). Az eladó köteles a lehető legrövidebb időn belül további dokumentumokat kérni a vevőtől. A határidő ettől az időponttól a kért dokumentumok vevő általi kézbesítéséig szünetel.
Olyan helyzetekben, amikor az Árut az Eladóhoz vagy a szervizbe kell küldeni, a Vevő saját érdekében az Árut megfelelő és kellően védő csomagolóanyagba csomagolva tartja, amely megfelel a törékeny áruk szállításának követelményeinek, beleértve az összes tartozékot és jelölést. szállítmány megfelelő szimbólumokkal.
A szerviz felkéri a vevőt, hogy a reklamáció megfelelő rendezése után vegye át a javított árut.
A jótállási igény az Áru szakszerűtlen összeszerelése vagy szakszerűtlen üzembe helyezése, valamint szakszerűtlen kezelés, azaz különösen a dokumentációban meghatározott paramétereknek nem megfelelő körülmények közötti áruhasználat esetén megszűnik.
A vásárlónál a szerviztechnikus felkeresése során jegyzőkönyvet kell készíteni az észlelt hibákról és azok elhárításának módjáról. Ilyen protokoll nélkül a szerviztechnikus látogatása nem kerül figyelembevételre.
Az adásvételi szerződéstől való elállás vagy a vételárból történő kedvezmény biztosítása esetén az erre vonatkozó fizetés bankszámlára történő átutalással, vagy készpénzben a cég székhelyén található pénztárban, ill. az egyik létesítmény.
Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő között az adásvételi szerződésből vagy a szolgáltatásnyújtásról szóló szerződésből olyan fogyasztói vita keletkezik, amely közös megegyezéssel nem rendezhető , a Vevő peren kívüli rendezési javaslatot tehet. vita a fogyasztói jogviták kijelölt peren kívüli rendezésére.
Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság
Központi Felügyelőség – ADR Osztály
Štěpánská 15
120 00 Prága 2
E- mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
A vevő használhatja az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platformot is, amely elérhető a következő címen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Záró rendelkezések
Jelen panasztételi szabályzat 2022. február 2-án lép hatályba. Fenntartjuk a jogot a reklamációs eljárás megváltoztatására.